במהלך השנים, פגשתי לא מעט עסקים שמנהלים את העבודה שלהם מול לידים בשיטות מגוונות: אקסל שמעדכנים בכל פעם שיש פניה חדשה באתר, שימוש במספר אקסלים שונים לכל תהליך, סימון שורה באקסל בצבע צהוב כאשר נדרש טיפול וסימון בצבע ירוק כאשר הסתיים, באמצעות סימון מייל שמגיע מהאתר כ"מייל לא נקרא" על מנת לדעת שיש לבצע המשך טיפול, שימוש ידני בפיתקיות ומה לא.
אני לא מזלזל בשיטות העבודה הללו, אלו התהליכים שכל עסק בנה לעצמו במהלך השנים וגרמו לו להגיע לאן שהגיע, אבל די בוודאות שהן גורמות לעסקים להפסיד כסף!
מערכת CRM או מערכת לניהול לקוחות בשמה העברי, מטרתה לרכז לכם את המידע על הלידים והלקוחות שלכם במקום אחד.
בשוק קיימות לא מעט מערכות CRM כגון Powerlink, Pipedrive, Hubspot ועוד ולכל מערכת יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך בסופו של דבר המערכת אמורה לעשות לכם סדר וארגון בתהליך המכירה, בשירות הלקוחות, גבייה ועוד.
אז בדיוק לטובת זה הכנתי לכם תבנית של תוכנת crm לעסק קטן חינם שיכולה לעזור לכם לנהל את התהליכים בעסק שלכם בצורה נוחה וטובה.
אם אתם רוצים להגיע ישר לתבנית לחצו כאן, אבל אני ממליץ מאד להמשיך לקרוא את יתר המאמר.
איך שימוש במערכת CRM חינמית יכול לעזור לי להרוויח יותר כסף?
אם ניקח לדוגמא את העבודה מול לידים, כאשר ניהול הלידים מתבצע בצורה לא מסודרת ולא במקום אחד, סיכוי גבוה שאתם מפספסים לקוחות. כאשר מדובר על השירות שאתם נותנים ללקוחות שלכם, אם אתם לא מנהלים תקשורת מסודרת ומתועדת מול הלקוחות שלכם, כנראה שהם יקבלו שירות לקוחות לקוי ויעזבו עם הזמן.
לצערנו, אם לא מרכזים את התקשורת שלכם מול הלקוחות או הלידים שלכם, כנראה שתשכחו לחזור לליד מסויים שדורש עוד פולואפ, תפספסו לידים שהתקבלו, תעבירו לנציג מכירות אחר בעסק והוא לא יחזור לליד ועוד לא מעט דברים שגורמים ללקוחות הפוטנציאלים שלכם ליפול בין הכסאות ולכם להפסיד כסף ומכירות.
מערכת CRM בתהליך המכירה תאפשר לכם לנהל את הלידים במקום אחד, שבו תוכלו לתעד את מה דיברתם עם הליד, לשנות סטטוס של הליד כדי שתדעו איפה הוא נמצא בתהליך המכירה, לשמור לכם את פרטי הקשר שלו ועוד. לעומת זאת בתהליך של שירות לקוחות, ברגע שהלקוח שלכם יתקשר, באמצעות מערכת ניהול לקוחות, אתם תדעו בדיוק על מי מדובר, מה השירות שאתם נותנים לו והכל במקום אחד ונוח, בכך הלקוח מרגיש שמכירים אותו ומקבל חווית שירות טובה.
לפעמים מערכת CRM נשמעת כמשהו שיש רק לחברות הגדולות ודורשת המון תקציב, אבל עם המערכת החינמית שהכנתי לכם פה, יכולה לתת לכם בסיס טוב לקידום העסק שלכם.
אז איפה המערכת לניהול לקוחות החינמית שדיברת עליה?
אז אחרי שדיברנו למה אתם חייבים מערכת CRM בעסק, רציתי להכיר לכם מערכת שאני ממש אוהב שנקראת Airtable.
איירטייבל היא מערכת חינמית, עד 1,200 רשומות (שאסביר מה זה אומר בהמשך). שדומה מאד לאקסל או Google Sheet רק שהיא הרבה יותר ויזואלית, מאפשרת לכם לקשר בין רשומות (לדוגמא פרטי ליד זו רשומה אחת והצעת מחיר ששלחתם לו זו רשומה אחרת ואז ניתן לחבר ביניהם), לפלטר את המידע שאתם רואים בצורה נוחה (לדוגמא רק לראות רק לידים בסטטוס חדש) ועוד. אם בא לכם להכיר עוד את המערכת, אז אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא שכתבתי על איירטייבל אבל אל דאגה, גם הסרטון בהמשך המאמר יספק לכם את המידע הבסיסי על המערכת.
אז תכירו את Airtable!
בסרטון הבא שלי תוכלו להכיר קצת יותר לעומק את איירטייבל המערכת שאיתה בניתי את ה-CRM החינמי:
רציתם מערכת CRM חינמית? קיבלתם!
אז דבר ראשון כדי לקבל גישה למערכת ה-CRM החינמית שיצרתי עבורכם, תפתחו חשבון ב-Airtable (במידה ואין לכם)
גילוי נאות זהו קישור שותף שלי ואם תרשמו דרכו אני אקבל קרדיט לשימוש במערכת.
אם לא מתאים פשוט היכנסו לכתובת הזו airtable.com.
הכנתי לכם תבנית CRM חינמית לעסק בסיסית שיכולה להתאים ללא מעט עסקים.
במקרה הזה לעסק שעובד עם לידים והצעות מחיר.
כדי להעתיק את את הטבלה לחשבון שלכם יש ללחוץ על הכפתור Copy Base שמופיע בצד ימין למעלה.
סרטון שמסביר איך לעבוד עם ה-CRM:
איזה אוטומציות אפשר לשלב עם המערכת לניהול לקוחות הזו?
וואו מלאאאא!
אז הנה כמה דוגמאו:
- ליד חדש באתר נכנס ישירות למערכת בסטטוס הרלוונטי.
- שינוי סטטוס של ליד ללקוח פעיל, שולח לו מייל התחלת עבודה + מצרף אותו לרשימת דיוור של לקוחות פעילים במערכת דיוור.
- שינוי סטטוס של ליד ללקוח פעיל, מייצר דרישת תשלום במערכת הנהלת חשבונות ושולח במייל ללקוח.
- יצירת הצעת מחיר לחיצת כפתור + שליחה ללקוח במייל.
- מעקב אחר תאריך שליחת הצעת מחיר ושליחת פולואפ אוטומטי לאחר 3 ימים ללא שינוי סטטוס הצעת מחיר.
- מעקב אחר גבייה לפי תנאי תשלום, אם לא שולם שליחת מייל ללקוח לבדיקה/שליחת מייל למנהל מכירות של העסק.
- שליחת SMS או וואטספ לכל ליד חדש שנכנס למערכת.
- ועוד…