בטח לא פעם חשבתם לעצמכם איך אפשר לגרום לעסק שלכם להיות יעיל יותר. לא מעט בעלי עסקים שאני פוגש חושבים על זה, אבל רבים מהם לא מודעים בכלל לעולם שנקרא "אוטומציה עסקית" ואיך אוטומציה כזו יכולה לחסוך לכל בעל עסק שעות עבודה וכסף.
אז אם הייתם רוצים שהיום שלכם יעבור בלי שתצטרכו לשלוח מייל ללקוח או לעובד על כל רכישה, ללא הוצאת חשבוניות ידנית לכל לקוח וללא מעקב אין סופי של אקסלים וטבלאות של ליד ששלח הודעה באתר שלכם. אז אתם חייבים להתקדם ולהעביר את העסק שלכם לאוטומציה.
האוטומציה יכולה לחסוך לכם את כל המשימות המעצבנות בעסק, אבל בדיוק אלה שהכי חשובות עבורו. אז במקום להטריח את עצמכם בעבודה כפולה או משולשת, או לשכור עוד כוח אדם רק כדי לתפעל את הנושאים הללו, תתחילו להשתמש באוטומציה עסקית ותוכלו להתפנות לדברים שמצריכים אתכם באמת.
המערכת של האוטומציה העסקית יכולה לבצע כל כך הרבה פעולות עבורכם והיתרון הכי גדול שלה שהיא משלבת בין כל ערוצי התקשורת שלכם ויודעת לעשות סנכרון לעבודה אחידה ומסודרת.
אז הנה 7 אוטומציות שיקלו לכם על העבודה השוטפת באופן משמעותי:
#1 שליחת מייל אוטומטי לפניה שהשאירו באתר
זה הסנריו שקורה בלא מעט עסקים: לקוח משאיר פניה באתר, והפניה נשלחת למייל של בעל העסק/איש המכירות ומחכה עד שיפתחו אותה. בזמן הזה אותו לקוח פוטנציאלי שלח פניות בעוד מספר אתרים וכאן מתחיל המרוץ של מי יצור קשר ראשון. סביר להניח שהראשון שידבר עם הליד, יסגור אותו.
באוטומציה של שליחת תבנית מייל לפניה שהשאירו באתר אתם יכולים ליצור לעצמכם בידול וגם "לחמם את הליד". איך עושים את זה? בונים תהליך אוטומטי שדרכו כל פניה שמשאירים באתר שולחת תבנית מייל ללקוח. התבנית יכולה לכלול טקסט שמתאר ללקוח שקיבלנו את הפרטים ונחזור אליו בהקדם, יכולה לכלול טקסט אודות על העסק שלכם, יכולה לכלול סרטונים של לקוחות ממליצים ותוכן שיווקי שיבדל אתכם מהמתחרים וגם ישכנעו את הליד שאתם העסק שהוא חיפש.
ניתן לשלוח תבנית מייל ספציפית לפי סוג העמוד ממנו פנה הליד או תבנית אחת לכל הפניות.
#2 אוטומציה להצעות מחיר
מגוון עסקים עובדים עם הצעות מחיר שנשלחו ללקוח ואז דורשות מעקב צמוד. יצירת כל הצעת מחיר, בדר"כ כוללת שכפול של קובץ קיים, שינוי שדות רלוונטים, שמירה של הקובץ, המרה שלו לקובץ PDF, הוספת הקובץ למייל ושליחה של המייל ועדיין לא דיברנו על מעקב אחר הצעת המחיר. יש לא מעט עסקים שמסמנים את המייל שנשלח באדום/לא נקרא כדי לדעת ולחזור ללקוח, רושמים פתקים ועוד עשרות שיטות על מנת שהלקוח לא יפול בין הכסאות.
כל התהליך הזה יכול להיות אוטומטי ונוח. רוצים לדעת איך? צפו בסרטון הבא:
סרטון – איך אני מנהל את הצעות המחיר בעסק שלי
#3 הוצאת חשבוניות ושליחתן ללקוח
עניין החשבוניות הוא נושא מאוד רגיש עבור רכישות אונליין אבל לא רק. יש מגוון חנויות אונליין שלאחר רכישה וסליקה צריכים להוציא חשבונית ידנית, או לקוחות ללא אתר שבכל חודש מוציאים את אותה חשבונית ללקוח במקום שכל הנושא הזה יהיה אוטומטי ומהיר, ללא עבודת ידנית, ובנוסף החשבונית שתופק, תוכל להישלח ישירות למייל של הלקוח. פעולות אוטומטיות מהסוג הזה יכולות גם להקטין את הסיכוי לטעויות כתיב, טעויות בסכומים ועוד.
#4 שמירת ההוצאות שלכם בתקיית דרייב משותפת עם הרואה חשבון
כל בעלי העסקים מכירים את התהליך שקורה בדר"כ פעם בחודש/חודשיים שבו אתם מוצאים את עצמכם חופרים במייל שלכם בחיפוש אחר חשבוניות/קבלות ושליחתן לרואה חשבון. אז גם את זה אפשר להמיר לתהליך אוטומטי! כל מייל שמגיע אליכם עם חשבונית מצורפת, ניתן "למשוך" את החשבונית המצורפת ולהעלות אותה לענן, לתקייה משותפת עם הרואה חשבון שלכם ובכך לחסוך לא מעט שעות עבודה בחודש.
#5 בוט בפייסבוק
לקוחות יוצרים איתכם קשר בדף הפייסבוק שלכם? באתר? יצירת בוט אוטומטי שיטפל בהם יכול לחסוך לכם לא מעט זמן עבודה. הבוטים האוטומטיים נכנסו לחיינו בשנים האחרונות והם מאפשרים לנהל שיחה אוטומטית עם לקוח פוטנציאלי או לקוח קיים ולתת את המענה הראשוני או לחילופין לסנן את הלידים הלא רלוונטים על מנת שאתם תדברו רק עם הלקוחות שמתאימים לכם.
#6 מערכת ניהול לקוחות CRM
מטרת מערכת CRM היא לרכז בתוכה את כל הלקוחות הקיימים שלכם וגם הלקוחות הפוטנציאלים שמגיעים לעסק שלכם מערוצים שונים, תחת גג אחד. מעבר לכך שהיא מאפשרת לכם לראות מאיזה פלטפורמה מגיע כל ליד או מכירה, היא גם עושה סדר ברשימת הלקוחות שלכם כדי שאף לקוח לא יתפספס ותוכלו לעבוד בצורה מסודרת. היתרונות של מערכת מהסוג הזה הם שניתן לתעד מאיפה מגיעים הלקוחות שלכם מה שישפיע על ההחלטות השיווקיות שלכם, לתעד את התקשורת שהייתה לכם עם הלקוח ולהמשיך איתו את השיחה הבאה בדיוק מאותה נקודה, לשמור מידע על מה שמעניין את הלקוחות שלכם ולהסיק משם מסקנות עסקיות, לנהל את המשימות השופטת של העסק ועוד. מערכות מומלצות שקיימות בשוק: Powerlink, Pipedrive, Zoho ועוד
#7 ניהול מסודר של מערכות הדיוור שלכם
עובדים עם מערכת דיוור? בשוק קיימות לא מעט מערכות דיוור כגון Active trail, Smoove, רב מסר, Mailchimp ועוד היופי באוטומציה מהסוג הזה היא היכולת לעשות סדר ברשימות. ליד של לקוח פוטנציאלי הפך ללקוח? בשינוי סטטוס הזה להעביר אותו מרשימה של לקוחות מתעניינים לרשימה של לקוחות פעילים וכך לדוור לו מסרים מתאימים. בנוסף ניתן לחבר את מערכת הדיוור למערכת ניהול הלקוחות כדי ליצור שליחת מיילים אוטומטית. הדבר הזה יוצר סדר ברשימות הלקוחות ומונע שליחת מיילים מיותרים ועומס שיווקי על הלקוח.
רוצים לשמוע על עוד אוטומציות שיעזרו לכם לנהל את העסק טוב יותר? דברו איתי ללא התחייבות!